Kommentar svar
Svar till Jenny
Hejsan!
Jenny heter jag och jag jobbar på Halebop.
När man får en påminnelse från oss så står det Telia Sonera.
Det är alltså ytterst troligt att det faktiskt är från Halebop du fått fakturan. Vi använder samma fakturasystem som Telia och därför blir det så.
MVH Jenny, Halebop.
Nej räkningen var tydligen från telia som jag sa upp abonnemanget på den 20 juli.
Fick pengar tillbaka eftersom jag sa upp det mitt i månaden.
Sen nu kom påminnelseräkning (på en räkning jag aldrig fått).
Pratade med någon kille som sa att eftersom jag fått tillbaka 203kr innan och denna räkningen var på
349 kr så går summan nästan jämt upp. Alltså ska jag inte betala så mycket. De jag betalar för är väl vad jag ringt för då?!
Räkningen är iallafall betald, men önskar jag hade fått en bättre förklaring på vad jag betalar för.
Han verkade inte riktigt veta. Aningen otrevlig var han också.
Hoppas att det är sista räkningen från Telia.
Ps: Verkar vara ett lite dumt system som Halebop har.
Verkar inte finnas ett nr man kan nå någon på.
Chatta och maila kunde man visst, men jag anser att det är bättre att få svar direkt och prata med
en människa. Jag förstod inte ens var chatten fanns så de hjälpte inte så mycket.
Såklart är inte detta dumma system ditt fel Jenny.
anledningen till att halebop inte har nåt telefonnr är för att de inte har kundtjänst via telefon, därav de låga samtalspriserna halebop kan hålla jämfört med operatörer som har telekundtjänst :)
Hoppas allt är bra med er!